Pardus 2011.2'ye Adobe Air ve TweetDeck Kurulumu

Merhaba.

Twitter için daha akıcı-rahat kullanım ve bütün güncellemeleri tek bir pencerede görebilmek adına çok başarılı bir çözüm TweetDeck. Ve de bilindiği üzere TweetDeck bir Adobe Air uygulaması.


Yani bilgisayarınızda kullanabilmek için mutlaka ama mutlaka Adobe Air'ın da kurulu olması gerekiyor. Ve de işimizi zorlaştıran aşama burada karşımıza çıkıyor.

Saçma bir düşünceyle wine ile Windows Air kurulumu yaparım, emülatör de olsa işimi görür belki diye kurmayı denedim ancak hata verip kurulmadı. Dolayısı ile düzgün bir çözüm gerekli idi.

Pardus deposunda bulunmadığından çözüm için ilk önce Adobe Air'ın sitesine gittim ancak işe yarar bir şey bulamadım. Ve artık Google'da dolanmaya başladım ve Air-SDK'nin Linux dağıtımının olduğunu öğrendim ve çok mutlu oldum.

Ama bu Pardus'ta çalışacak mıydı? Bunu Pardus'a nasıl kuracaktım?

Yeterince gerilim yarattıysam anlatmaya başlayayım :)

İşte Air-SDK'miz. Hadi indirelim(36MB):


Peki bunu nasıl kullanacağız?

Adım adım uygulayalım. Her kesime hitap etmesi açısından gereksiz detayları da yazarak bol resimli bir anlatım yapıyorum. Sonuçta konsol işi, komutlar verilip geçilebilir de.

Başlayalım:

Dosyayı indirdiğiniz klasöre dosya yöneticiniz ile gidin ve F4'e basın. Veya konsolda


yazın.

Sonuçta karşımıza ya bütün ekran olarak bu görüntü veya alt konsoldaki son satır çıkmış olacak(detaylar için resme tıklayabilirsiniz). Ben "İndirilenler" dizinine indirdiğim için:


şeklinde oldu. Şimdi


adında bir dizin oluşturalım ve dosyamızı bunun içine taşıyalım. Dosyamızda

sağ tık / Buraya Aç

diyelim. Artık AdobeAIRSDK.tbz2 dosyasına ihtiyacımız kalmadı, silin veya saklayın, siz bilirsiniz.

AIR SDK Readme.txt dosyasında yazdığı üzere

"- adl (adl.exe on Windows) - The AIR Debug Launcher (ADL) allows you to test an AIR application without having to package and install it.

asıl çalıştırılabilir dosyamız adl. Çalıştığınız klasörün konsolda da açık olduğuna emin olun yoksa dosya yok gibi hatalar verir. Şimdi:


diyelim, root haklarına ihtiyacımız var, kök dizinde uğraşacağız. root parolamızı girelim. İlk kez giriyorsanız yazınca yazmıyor diye paniklemeyin, yazın.


diyerek esas klasöre taşıdık ve çalıştırılabilir dosyamıza bir ses verelim ki kendini bilsin :P


Ve kendisine daha rahat erişebilmek adına


diyerek air'ı(aslında adl'yi) çağırabilmemiz için bağlantıyı da yapmış olduk.


dedik mi ses verir. Diyelim bakalım ne diyecek?


Artık Air emrimize amade.

Herhangi bir sorun çıkarsa yorum yazın beraber çözüm arayalım.

Şimdi herhangi bir Air uygulamasında yapmamız gerekenleri TweetDeck uygulamasında yapalım. Yani çoğu Air uygulamayı bu şekilde çalıştırabiliriz.

Öncelikle ".air" uzantılı olan uygulamamızı indirelim.


İnen TweetDeck_0_38.2.air dosyasının adını işimizi kolaylaştırmak adına tweetdeck.air yapalım ve sağ tıklayıp "Arşivi Buraya Aç, Klasör Yapısını Koru" diyelim.


Klasörümüzde iki dosyamız şu şekilde oldu, artık tweetdeck.air dosyasına ihtiyacımız kalmadı:


Ve TweetDeck klasörümüz ortalıkta kalmasın diye Air'ın yanına taşıyalım(root olmaya dikkat):


Ve bunu da diyelim ki haklarda sorun olmasın, herkes 5 ile okusun-çalıştırsın ama 7 yani tam yetki bizde kalsın:


Şimdi Adobe Air'ımız da TweetDeck'imiz de hazır. Tek ihtiyacımız olan şey TweetDeck'imizi çalıştırmak :)

tweetdeck/META-INF/AIR/application.xml'de kendisinin ne olduğunu şu cümle ile bize açık açık söylüyor:


O zaman şimdi bu komutu verelim ki çalışsın:


Ve mutlu son:


Yalnız sadece şimdilik konsol açtığımız Dolphin penceresini kapatmayın, TweetDeck de kapanır.

Hem her seferinde konsola komut girip konsolu ortalıkta açık bırakmamak hem de daha rahat çalıştırmak için bir kısayol oluşturalım. Kısayol oluşturmak istediğimiz yerde sağ tık ile

Yeni Oluştur / Metin Dosyası

diyelim. Kısayolumuzun adına

Tweetdeck.desktop

diyelim. Ve sağ tık / KWrite ile Aç diyelim.

Açılan metin editörümüze bunu yapıştıralım. Klasör yollarını benimle aynı yaptıysanız sorun yok:

[Desktop Entry]
Categories=Application;
Comment=TweetDeck
Exec=air -nodebug /opt/air-sdk/tweetdeck/META-INF/AIR/application.xml /opt/air-sdk/tweetdeck
GenericName=TweetDeck
Icon=/opt/air-sdk/tweetdeck/icons/TweetDeck_48.png
Name=TweetDeck
StartupNotify=true
Terminal=false
Type=Application
Version=0.38.1
X-KDE-SubstituteUID=false

48x48'lik resmi aldım ben ama siz bakın keyfinize, başka herhangi bir resim de olabilir :P

Ama hoş bir kısayolumuz oldu:


Ve her şey hazır. Oturum açtıktan sonraki ekran görüntümüz(GIMP ile bulanıklaştırdım):

Artık sadece kısayolumuzu çalıştırarak uygulamamıza erişebileceğiz. Kaldırmak için ise Kök'te opt klasöründeki air-sdk klasörü(içinde tweetdeck klasörü de var) ve tabii ki kısayolu silmeniz yeterli.

Yazıyı hazırlarken her şey o kadar iç içe girdi ki hatam kesin vardır, n'olur söylemekten çekinmeyin.

Aslında yapılan işe kıyasla uzun bir yazı oldu. Komutları betik haline de getirebilirdim ama o zaman satır satır yorumlamaz, indirin çalıştırın derdim. Böylesi daha iyi :)

Ve yaptığımız iş karmaşıkmış gibi gelenler olduysa bir cümle ile ne yaptığımızı özetleyeyim:

Programları arşivden çıkarıp bir yerlere taşıdık ve birini diğerine göstererek çalıştırdık. Bu.

Kolay gelsin, bol tweetler dilerim.

1 yorum :

  1. Resimli güzel bir anlatım:D paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil