Ubuntu 14.04'te wubi Hatası ve Çözümü

Windows'un içine bir program gibi Ubuntu kurabilmemizi sağlayan wubi'nin desteği 13.04 ile sona ermişti ancak 14.04 ile de kullanılabiliyor. Yalnız, küçük bir GRUB hatası sistemi açılamaz yapıyor. Bunu çözelim.


wubi'nin getirisi aslında şu: Diyelim bilgisayarımızda tek başına kurulu bir Windows 7'miz var. Ubuntu'yu sistemin içine kuracağız. Yani herhangi bir disk bölümleme işi ile uğraşmadan bir program gibi kuracağız ve bilgisayarın her açılışında bize dual boot olarak Windows 7 mi Ubuntu mu diye soracak. Veri kaybetme riski yok, ubuntu'yu silerken Windows'un başlangıç kaydını onarmak gibi bir durum yok. Yani açıkçası çok güzel bir projeyi sonlandırdılar.

Ubuntu'yu videodaki gibi kurarken DVD yerine USB belleğinizle kurabilirsiniz. Bunun için UNetbootin'i öneririm.

Videoda tek başına olan bir Windows 7'ye wubi ile Ubuntu kuruyorum, Ubuntu kuruluyor ancak açılmıyor, anlık bir düzeltme ile açıyorum, sistemi kalıcı olarak düzeltiyorum, Ubuntu düzgün açılıyor ve sonra Ubuntu'yu sistemden tamamen kaldırıyorum.

Ubuntu DVD'si veya USB'sini Windows'a taktım ve:




Windows'ta iken işaretçinin videoda görünmemesi ilginçti. Ubuntu'nun da Virtualbox misafir eklentileri olmadan gelmesi güzel değil, çözünürlüğü ondan düşüktü.

2 yorum :

  1. ubuntu 14.04.2 32 bit olsun linux mint mate olsun unetbootin ve rufus veya
    diğer webde ne kadar usb boot/format programı varsa kurdum ancak yüklenmedi. ve bootta ;
    SYSLINUX 4.03 2010-10-22 CHS COPYRIGHT.......
    ERROR: NO CONFİGURATION FİLE FOUND
    NO DEFAULT OR UI CONFIGURATION DİRECTİVE FOUND!
    BOOT:
    hatası verdi usb içindeki isoları sys yaptım,webde birçok kişi ile görüştüm sonuç alamadım.
    aynı usb ile aynı pc ye win7 ve win8 kurabiliyorum. pc de kurulu sistem win7 dir.

    YanıtlaSil
  2. Ubuntu Studio 14.04.02 kurıulumu yapmaya çalışıyorum.
    Açılışı e ile gerçekleştirdim.
    Ondan sonrasında sodu nautilus komutuna
    sudo: nautilus: command not found
    hatası veriyor.
    Sonrasında 10_lupin dosyası kaydedilemiyor.
    Böylece hiçbiir şey değişmemiş oluyor.
    Ne yapmam gerekli acaba?

    YanıtlaSil