Crux Linux 3.1 Kurulumu


İsmi pek duyulduk olmasa da kendi sistemini kendisi oluşturmak isteyen ve kodlarla uğraşmaktan keyif duyan linux kullanıcılarına rahat bir ortam sağlayan Crux Linux 3.1'in kurulumuna bakalım.


Crux Linux tamamen bağımsız olarak geliştirilen, tar.gz paket yapısını kullandığı için yine Crux geliştiricilerinden bağımsız olarak geliştirilmeye müsait olan kendi halinde bir dağıtım. Sistemini kendi eliyle şekillendirmek isteyen kullanıcılar için hazırlanmış kolaylıkları nedeniyle ilgimi çekti.

Sistemin kurulum ve kullanımı linux komut arayüzüne yatkınlık gerektirdiği için henüz hiç terminalden kurulum yapmamış kullanıcılara hitap eden bir dağıtım değil. Kurulumdan sonra kullanım için de bu arayüze hakimlik gerekiyor.

Kurulum kalıbını sanal olarak çalıştırdım ve açıldı:


Enter deyip sisteme ulaşalım. İlk işimiz klavyeyi ayarlamak olmalı:

loadkeys trq

date <ay gün saat dakika yıl> diyerek sistem saatini ayarlayabilirsiniz. Örneğin date 071518362014

Şimdi disk bölümlemek için ben cfdiski kullanmak istiyorum. cfdisk deyince açılıyor ve


Aşağı yukarı yön ile bölümler arasında, sağ sol yön ile geziniyorum. Resimde görüldüğü gibi bir bölümü bootable type=83 ve diğerini de type=82 yaptım. Write ve Quit diyelim.

Şimdi bölümleri biçimlendirelim

mkfs.ext2 /dev/sda1

mkswap /dev/sda2

Bağlayalım

mount /dev/sda1 /mnt

swapon /dev/sda2

cd /mnt

Disk bölümlerimiz hazır. Artık dağıtımın kurulum betiğini çalıştırabiliriz.

setup

dememiz yeterli. Tamam Evet dedikten sonra bir arayüz kurup kurmayacağımıza göre bir seçim yapmamızı istiyor. Ben seçtim.


Paketleri el ile bir bir seçmeyi öneriyor, hayır dedim. Ve evet deyip kuruluma başladım.

Install completed successfully.

Ctrl+C ile çıkıp chroot yapıp sistemi oluşturalım. Sistem bölümlerini bir bir bağlamak yerine bunu tek komutla halletmişler:

setup-chroot

Bash'e nasıl da geçti. Root şifresi belirleyip

passwd

Hemen yerelleştirme

cp /usr/share/zoneinfo/Turkey /etc/localtime

nano /etc/rc.conf dosyasını


Sistem başlangıcında bağlanacak dizinler için

vi /etc/fstab dosyasını


bu hale getirip Esc, :wq

Kerneli derleme vakti. Ama önce lspci deyip Ethernet bağdaştırıcınızı not etmenizde yarar var.

cd /usr/src/linux-3.12.24
make menuconfig

Burada Device Drivers > Network Device Support > Ethernet driver support

bölümünde ethernet kartınızın modeli varsa onu mutlaka işaretleyin. Yoksa, ona en yakın olan seçeneği işaretleyin.


Ana menüye dönüp File systems'de ext2, ext3, ext4 gördüğünüz bütün seçenekleri işaretleyin.


Exit exit yes.

make all
make modules_install

Ağ bağlantısı için /etc/rc.d/net dosyasını bu hale getirin. Ufuk değil de sizin host adınız.





















Şimdi kopyala

cp arch/x86/boot/bzImage /boot
cp System.map /boot

cd /boot
mv bzImage vmlinuz-3.12.24

GRUB ile sistemi başlatmak için

grub-install /dev/sda
grub-mkconfig > /boot/grub/grub.cfg

deyince vmlinuz kalıbı tanıdı.

Normal kullanıcı hesabı ekleyelim

useradd -m -G wheel,users,scanner,cdrom,audio,video -s /bin/bash linuxdunyam
passwd linuxdunyam

Çıkalım exit exit

umount /mnt/dev
umount /mnt/tmp
umount /mnt/proc
umount /mnt/sys

herhangi birine busy derse umount -a -l dedikten sonra tekrar deneyin.

reboot


GRUB karşımda. Sistem komut satırı olarak açıldı. Oluşturduğumuz kullanıcı adı ve şifresi ile oturum açalım.

echo "exec openbox-session" > .xinitrc
startx

Herhangi bir panel yüklü değil ancak masaüstü karşımda:


Firefox internete bağlı


Güzel bir kurulum yapmış olduk. Kolay gelsin.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder