Bodhi Linux 1.4.0 Resimli Kurulum!

Ubuntu tabanlı, düşük sistem gereksinimli, kişiselleştirilebilir ve kullanıcı dostu bir dağıtım ile merhaba tekrar. Fakat bu kez daha önce hiç ele almadığım bir pencere yöneticisini ağırlayacağız: Enlightenment.

Ve bu yazı bir kurulum ve inceleme yazısı olacakken şimdilik sadece kurulum yazısı oldu. Aşamadığım bir hata bana engel oldu.

Başlayalım.

Sunduğu görsel efektlere kıyasla sistem gereksinimleri oldukça düşük bir dağıtım. 128 MB RAM, 1.5 GB kadar hard disk ve 300 MHz'lik bir işlemci ile çalışabilir durumda. Ayrıca yalnızca temel birkaç program kurulu halde geliyor ve Ubuntu temelli olduğu için geniş bir yazılım arşivi de kullanıma hazır. 3.2.0 Linux kernel ile birlikte geliyor.

Dağıtımın görece küçük boyuttaki 418 MB'lik 32 bitlik kalıbını:


adresinden indirebilirsiniz. Sadece 32 bitlik sistem sunulmakta.

Kalıbı sanal makine ile başlatıyorum:


Enter'a bastım:


30 saniye çok uzun bir süre değil mi? Enter'a bastım hemen ve karşıma masaüstü yapılandırmaları çıktı. Büyük halleri için üzerlerine tıklayabilirsiniz:


Önizlemeleri ile birlikte sunulması çok iyi düşünülmüş. Sırası ile ele alacak olursak;

- Bare, deneyimli kullanıcıların sıfırdan kendi özgün sistemlerini oluşturabilmesi için düşünülmüş.
- Compositing görsel efektlere sahip basit yapılandırma.
- Desktop, alt tarafta gerekli araçlar ile genel ihtiyaçlara hitap eden şekilde ayarlanmış.
- Fancy, en çok görsel efekt içeren yapılandırma,
- Laptop/Netbook, taşınabilr bilgisayarlar için üst tarafta temel araçlar ve altta program kısayolları aracı şeklinde tasarlanmış.
- Tablet, dokunmatik kullanım için büyük öğeler içeriyor. Araçlar ekranın alt ve üstünde, kısayollar ise ortada bulunuyor. Uygulamalar tam ekran çalışabiliyor.
- Tiling, tam altı tane masaüstü ile kullanımı amaçlıyor.

Ben seçimimi Desktop'tan yana kullandım ancak Fancy'i de görmek isterim. Sonraki seçenek ise tema. Varsayılanı seçiyorum:


Ve Bodhi 1.4.0 masaüstü karşımızda:


Sağ alt köşedeki saniye bana çok kötü geldi. Dikkat dağıtmaktan başka bir işe yaramıyor. Sistem menüsü klasik menü olsa da efektleri fena değil:


Dikkatimi çeken bir konu, açılan menülerin konumlandırılmasında hata olduğu:


Ancak sanal makine olmasına karşın ne bir donma ne de bir takılma yaşadım. Efektler oldukça başarılı.

Ve Bodhi'yi kuralım. Kurulum yazılımını çalıştırıyorum. Türkçe dil seçeneğini seçtiğimiz an Türkçe oluyor:


Bildiğimiz Ubuntu kurulumu. Atladığım detaylar için bu yazıma bakabilirsiniz, hızlıca geçelim. Güncellemeleri al ve ileri:


Diski elimizle bölelim:


Sanal sabit diskim 8 GB olduğu için bunun bir kısmını sisteme, bir kısmını Ev dizinine ve küçük bir kısmını da takas alanına ayırıyorum. Ev dizinini farklı yapmamın nedeni, sistemi yeniden kurduğumda yapılan ayarların ve dosyaların kaybedilmemesi.

Yeni tablo oluşturarak, tıkla ve ekle diyerek kök dizini:


Ev dizini:


Ve takas alanını ekliyorum:


Disk tablom bu şekilde. Ve önyükleyiciyi sda'ya kuracağım:


İstanbul, Türkiye/Türkiye dedik ve kullanıcı hesabı:


İleri dedik ve kurulumun tamamlanmasını bekliyoruz.

Tamamlandı ve yeniden başlatalım.

İşte yazımın bir inceleme yazısı olmamasının nedeni burada ortaya çıkıyor. Kurulum tamamlandıktan sonra oturum açılmıyor. Kullanıcı adı ve sonra şifresini yazıyorum, hiçbir şey olmuyor. Terminalde oturum açılabiliyor. ~/.e klasörünü sildim. Komutla yeni kullanıcı ekledim, bu kullanıcı da açılmıyor. Root şifresini tanımıyordu, yönetici izni ile değiştirdim. root olarak da oturum açılmıyor. dpkg-reconfigure -a işe yaramadı. Aynı sorunu yaşayanlardan çözüm bulabilen henüz yok forumlarda.

Ev dizinini ayırmadan bir kurulum daha yapıp sonucunu buraya ekleyeceğimi söylemiştim. Hata aynen karşıma çıktı.

Peki aynı sorun sizde oldu mu? Çözüm öneriniz var mı? Şimdiden teşekkür ederim.

2 yorum :

  1. ben kurduğumda böyle bir sorun karşıma çıkmamıştı. bir de menüler evet sığmıyor gibi görünüyor ama imleci sağa doğru götürdüğünüzde menüler yerini buluyor :)

    YanıtlaSil
  2. Bende de böyle bir sorun çıkmıştı sanal makinede Debian LXDE sürümünü kurunca kurulum tamamlandıktan sonra açılmıyordu :/

    YanıtlaSil