Pisi Linux 1.0 KDE - Hayal değil Gerçek!


Pisi Linux sitesinin başlığını kullandım ben de. Pisi Linux 1.0 kararlı sürümün hem KDE hem Xfce hem de LXDE arayüzlü kalıpları Anka ekibi tarafından duyuruldu. Bu yazıda KDE arayüzlü sürümü inceleyelim.


26 Aralık 2005'te kullanıcılarla ilk defa buluşan Pardus, bundan tam 6 yıl sonra geliştirmiş olduğu bütün teknolojileri çöpe atarak Linux dünyasındaki en yaygın dağıtım olan Debian'ı taban olarak aldı.

Çöpe atılmış araçları yeni bir isimle canlandıran Anka ekibi sayesinde Pardus'tan çatallanmış Milli dağıtımımız artık kullanıma hazır. Hiçbir yardım veya destek almayan bir avuç gönüllünün geliştirdiği yeni dağıtımımızı önce kuralım sonra da KDE arayüzüne bakalım.

KURULUM

Pardus'tan miras kalan arayüz KDE. Sistem gereksinimi olarak 64 bitlik 2 GHz işlemci, 1 GB RAM, 10 GB sabit disk alanı ve herhangi bir ekran kartı iş görecektir. Pisi Linux yalnızca 64 bit sistemler için mevcut.

Kurulum kalıbını


resmi bağlantısından indirebilirsiniz. USB bellek ile kurulum yapmak için USB belleğinizin bağlantı noktası sdb ise kalıbın bulunduğu klasörde

dd if=Pisi-Linux-1.0-KDE-x86_64.iso of=/dev/sdb bs=4M

diyebilirsiniz.

Pardus 2011'in kurulum uygulaması Pisi Linux'a uyarlanmış. Kurulum tamamen Türkçe olmasına rağmen sunum esnasında bazı uygulama açıklamaları İngilizce olarak çıkıyor. Pembe tonların hakim olduğu kurulum ve ardından tanıtım videosu sizlerle. Virtualbox işaretçiyi kaydetmediği için görünmüyor.



Linux Kernel 3.15.6'nın kullanıldığı sistem KDE 4.13.2 ile gelmiş. Gönüllü yardım ekibi bu adreste size yardım etmek için bekliyor.

4 yorum :

  1. Artık pisi linuxumuz var! Yolu açık olsun....

    YanıtlaSil
  2. Forumu çok kaba kullanıcılar tarafından kullanılıyor. Bir soruya tokat gibi cevaplar geliyor. O nedenle kullanmıyorum. Pardus her zaman iyi idi. Fakat her şeyini geri de bırakarak çok büyük hata yaptı. O nedenle TÜBİTAK aslında kaybetti. Ama yine de yeni Pardus'un destekçisiyim.

    YanıtlaSil
  3. şöyle bir hata alıyorum source-id verify faild

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurulum esnasında mı kurulumdan sonra mı? Tam olarak ne yaparken nasıl bir hata mesajı çıkıyor?

      Sil