LG Optimus L5 E612 CyanogenMod 10, 10.1 ve 10.2


LG Optimus L5 E612 için çıkarılan CyanogenMod custom romlara göz atalım. Şu an; Android 4.1.2 tabanlı gecelik sürümleri çıkan 10, 4.2.2 tabanlı resmi olmayan 10.1 ve resmi olmayıp henüz alpha seviyede olan 4.3 tabanlı 10.2 sürümleri mevcut.



Burada anlattığım adımlar, işlemi geri almadığınız sürece, telefonunuzu garanti dışı bırakacaktır. Ve herhangi bir hata halinde telefonu orijinal haline döndürmek zorunda bırakabilir. Bunu kabul ediyorsanız devam edin.

KURULUM

Kuruluma başlamadan önce CyanogenMod 10'ların v20 serisi rom olduğunu hatırlatmam gerekli. Yani telefonunuzda Android 4.0.3 kullanıyorsanız 4.1.2'ye yükseltmeden bu kalıpları yüklememelisiniz.

Rom kurulumu için ilk olmazsa olmaz adım telefonunuzun root erişim hakkını almanızdır. Bunun için önceki yazıma bakabilirsiniz. İkinci olmazsa olmaz ise telefonda orijinal sistemlerin dışında herhangi bir sistemin açılmasını önleyen bootloader kilidini kaldırarak CWM kurulumu yapmanız. Bunun için değişik kaynaklardaki yazılara göz atabilirsiniz.

Bu sistemleri deneme amaçlı kullanmak istiyorsanız CWM ile mevcut sisteminizin yedeğini alabilir ve sonra dilediğiniz an bu yedeği geri yükleyebilirsiniz. 

Eğer iki işlemi başarıyla tamamladıysanız ClockworkMod'u açabiliriz. Eğer sadece keşif değil de yükleme yapmak istiyorsanız aşağıda linklerini verdiğim üç sistemden birini indirip hafıza kartınıza atmanız gerekli.

Telefon kapalı iken ses kısma ve ön orta düğmeye aynı anda basın. Sonra elinizi bu iki düğmeden çekmeden açma düğmesine basın. Ön düğmelerin ışıkları yanıp sönecek, telefon titreyip ekran açılacak. Ekran açıldığı an düğmeleri bırakabilirsiniz. 15 saniye sonra karşınızda ClockworkMod olmalı.

Ses kısıp açma ve güç düğmesi ile kontrol ederek menülerde gezinebilirsiniz. Flaş kullanmadan yaptığım çekimlerde yazılar net okunmadığı için bu şekilde bir ekran görüntüsü sunabildim:


CyanogenMod veya başka bir rom fark etmez. Herhangi bir rom yüklemeden önce wipe data/factory reset ve wipe dalvik cache demek gerekli. Wipe dalvik cache seçeneği advanced seçeneğinde yer alıyor. Aksi halde rom açılmayabilir.

Wipe data/factory reset ve wipe dalvik cache dedim ve onayladım. Bende CyanogenMod zip kalıbı harici hafıza kartında olduğu için install zip from sdcard seçeneğinde choose zip from external sdcard'ı ve cyanogenmod zip dosyasını seçiyorum. Sonraki menüde install seçeneğine inerek yüklemeyi onaylıyorum. Bu kadar. Bitince ana menüye dönüp reboot system now dediğim zaman 4-5 dakikalık ilk açılış süresinden sonra CyanogenMod karşımda. Adımlar her üç sürüm için de aynı.

CyanogenMod 10

İndirme bağlantısına bu sayfadan ulaşabilirsiniz.


Kullandığım yapılandırma 20130811. Sistem Android 4.1.2 temelli. Henüz beta aşamasında olan kernel, işlemciyi 800 MHz'de çalıştırıyor. Performans ve kullanılış olarak çok iyi durumda olduğunu hemen belli ediyor.

Ancak resmi Cyanogen kalıbı olmasına karşın en tavsiye etmediğim rom bu. Çünkü GSM çalışmıyor. Sağ üst simgede de göründüğü gibi telefon bağlantısı hiçbir şekilde çalışmıyor. En temel özelliğin çalışmaması kabul edilebilir bir şey değil.

Sistem ayrıca deep sleep desteği de bulunmadığı için stock rom ile 5-6 gün yeten şarj bunda 2 günde bitecekmiş gibi duruyor. Aslında telefon özelliği çalışmadığı için şarj karşılaştırması yapmaya dahi değmez.

CyanogenMod 10.1

İndirme bağlantısı ve geliştirici içeriğine bu sayfadan ulaşabilirsiniz.



Kullandığım yapılandırma 20130819. Sistem Android 4.2.2 temelli olduğu için yeni yeni çıkmakta olan 4.2 gereksinimli uygulamalar için bulunmaz bir nimet konumunda. Çünkü GSM, Bluetooth, Wi-Fi, GPS, kamera... bütün özellikleri sorunsuz ve oldukça performanslı çalışıyor. Geçtiğimiz günlere kadar sorun olan deep sleep mode yeni eklenen bu kerneli flashlayınca sorunsuz çalışmasına karşın stock rom ile 5-6 gün giden şarjım bunda 2 gün ancak gidiyor.

Apollo müzik uygulaması, dosya gezgini, ses yöneticisi, fener uygulaması. Ve kendine özgü pek çok uygulama ile birlikte geliyor.

İlginç bir nokta. Telefonun ön düğmelerinin ışıkları açık. Ve menü ayarları ile kapatmanın bir yolu mevcut değil. Eğer siz de benim gibi bu ışıkların kapanması için arka planda sürekli çalışacak rootdim gibi üçüncü parti uygulama istemiyorsanız küçük bir başlangıç komutu ile bunu halledebilirsiniz. Bunun için başlangıçta otomatik çalışan bir betik dosyası mesela

/system/etc/init.d/90userinit

dosyasını root yetkisi ile açıp en alta

echo 0 >> /sys/class/leds/button-backlight/max_brightness

satırını eklemeniz yeterli. Sistem her açılışında düğme ışıklarını kapalı olarak ayarlayacak.

Sistemi hâlen kullanmaktayım. Yüksek performans, akıcı kullanım... her şey mükemmel. Google Play'deki çeşitli temalar ile çok güzel görünüm de oluşturmasına karşın şarjın, çok çabuk diyemesem de stock rom'a kıyasla daha çabuk bitmesi bana vazgeçmeyi düşündürtüyor. Şarjı en çok kullanan şeyi aşırı fark ile telefonun GSM hattı olarak gösteriyor.

CyanogenMod 10.2

İndirme bağlantısı ve geliştirici içeriğine bu sayfadan ulaşabilirsiniz.


Android 4.3 temelli olduğu için çok sevindirici olmasına rağmen henüz alpha yani hata ayıklama sürecinde olan sistemde Bluetooth, deep sleep ve birkaç küçük detay çalışmamakta. Telefon hattı sorunsuz çalışıyor.

23 Ağustos kalıbının diğer romlara kıyasla daha yavaş ve sorunlu olduğunu belirtmeliyim. Yer yer donmalar yaşayıp durdum. Gündelik kullanım için uygun olmayan sistemi sadece test amaçlı kullanmalısınız.

ÖZETLE

CyanogenModlar, Google uygulamalarından arınmış bir halde gelmekte. Stock rom'da en çok şarj sömüren uygulama Google hesap yöneticisi olduğu için bütün Google uygulamalarını karantinada tutan benim gibi kullanıcılar açısından çok güzel bir şey. Eğer Google Play, Chrome, Google Widgets, Hangout gibi uygulamaları istiyorsanız linkini verdiğim sayfalardaki gapps dosyalarını wipe demeden ClockworkMod ile yüklemeniz yeterli. Gapps kalıpları 4.1, 4.2, 4.3 her sürüm için ayrı olarak hazırlanıyor.

Her geçen gün artan telefon modeli sayısına ve eski-düşük bir model olmasına karşın LG L5 için CyanogenMod desteğinin olması güzel. Android 4.2.2 temelli 10.1'in bu denli iyi halde gelmesi takdire değer.

İŞLEMLERİ GERİ ALMAK

Bütün işlemleri geri alıp telefonu fabrika çıkışı tam orijinal haline döndürmek için:
- LG'nin sitesinden orijinal E612 20C kalıbı indirin V20C_00.kdz
- Bu KDZ kalıbı telefona atabilmeniz için gerekli uygulamayı indirin KDZ_FW_UPD_EN.7z
- Telefonun USB hata ayıklama özelliğini açın. Telefon hafızasındaki verilerinizi hafıza kartına taşıdıktan sonra bilgisayara kablo ile bağlı iken uygulamayı çalıştırıp KDZ kalıbını gösterin. 3GQCT ve DIAG otomatik seçilmediyse düzeltin.
- Ve Launch software update.
- Kablo bağlantısının ve elektriğin kesilmemesine dikkat edin.

Kolay gelsin.

32 yorum :

  1. ufuk çok güzel bir yazı olmuş custom rom yüklemeyi düşünüyordum ama bu şarj sorunu beni düşündürüyor stock romla en fazla 6 gün şarjım gidiyor

    YanıtlaSil
  2. peki nasıl eski haline getirebiliriz yanıtlarsanız sevinirim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı düzenliyorum. Belirttiğiniz için teşekkür ederim.

      Sil
  3. ufuk bey ben teli kazakistandan aldım indirdiğim sürümü yüklersem garanti dışı kalmaz değilmi çünkü yeni aldım bir hafta bile olmadı lg l5 e 612 markası ve modeli birde bende ki androidtte sadece 8 dil var türkçe bu sürmü yüklersem tamamne türkçe olurmu birde lg pc suitten yeni güncelleme gelince verirmi samsungtaki gibi kies le güncellemeyi deteklemiyor uyarısı vermez dimi ayrıca bir diğer sorumda stock rom samsung galaxy young s 5360 için tr varmı yani kiesten geçecek bir sürüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. LG orijinal ROM'u atmanız herhangi bir sorun çıkarmaz. Tahminim Türkçe olacağı yönünde. Telefon tamamen fabrika çıkışı oluyor, güncellemeler yüklenir. Samsung telefonum olmadığı için bir fikrim yok maalesef.

      Sil
  4. birde bu romları nasıl yükleyeceğiz ben samsungta biliyorum ama bu teli yani lg down mod ve recovery modda nasıl açacaz onuçözemedim bir adım adım anlatabilrmisiniz romyüklemeyi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KDZ aracı ile ROM atacaksanız telefonu USB hata ayıklama açıkken bağlayıp programı çalıştırmanız yeterli. Download Mod'u kendisi açıyor.

      Sil
  5. tamamdır herşeyoldu ancak bir sorum olacak v20c-xx yani rusya sürümünü nerdenindiricem siz nerden buluyorsunuz

    YanıtlaSil
  6. custom rom yüklemek için rootlamakmı lazımhocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka. Ve bootloader kilidini kaldırmak zorunlu.

      Sil
    2. kdz kullanmadım o yuzden hata verdi tel siyah ekranda kalıyor ne yapbirim

      Sil
  7. Ufuk bey hersey tamam birtek cwm ye alip cyanogen kurmak kaldi sd carda attim zipi telefonu kapatiyorum ses kisma , home tusu ve acma/kapama tusuna basiyorum isik geliyor titriyor LG yazisi geliyor ve oyle kaliyor kac saat bekledim LG yazisi ekraninda kaliyor acil yardim eder misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CWM'de sorun olmalı. Başka kaynaktan yükleyin.

      Sil
  8. kardeş senin paylastıgın e610 icin bende e612 var kamerada felan sorun var sensörler calısmıyor yardım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telefonum E612. ROM E610 için ancak E612'de de sorunsuz çalışıyor.

      Sil
  9. ARKADAŞLAR VERECEĞİM LİNKTEN 20E SÜRÜMÜNÜ İNDİRİP KDZ İLE KURUN PERFORMANS ARTIŞI GÖRÜRSÜNÜZ TÜRKİYE SÜRÜMÜ 20 C İLE SINIRLI BU ENDENOZYA SÜRÜMÜ MERAK EMEYİN TÜRKÇESİ VAR http://lg-phone-firmware.com/index.php?id_mod=12

    YanıtlaSil
  10. arkadaşlar telefonum açılış logosunda kalıyor lg L5 çozumu nedır

    YanıtlaSil
  11. ufuk abi tel lg e612 am rom attınca hata verıyo o yuzden telefon açılmıyo yardımcı olurmusun

    YanıtlaSil
  12. iyi günler hocam
    lg e612 cihaz var 1 tane usb kabloyu çıkarınca kapanıyor.takılıyken açılıyor ancakreset te atamamadım orjinal rom da yükleyemedim çözümü var mıdır acaba

    YanıtlaSil
  13. bu yazıyı yazana teşekkür ederim.
    arkadaşın burada paylaşmış olduğu romlar biribirinden iyi .ben hepsini kullandım ek olarak cynanogen kitkat ve slim roms kit kat romlarını da kullandım.hepsinde ortak olarak gördüğüm şey kamera hatası nedensiz yere kamera hatası verdi haberiniz olsun.

    YanıtlaSil
  14. KARDEŞİM 4.2.2 ROMUNDA USB HATA AYIKLAMAYI NASIL AÇICAZ ?

    YanıtlaSil
  15. kardeş esk ihaline getirmek için gerekli olan kalıpların sitesi silinmiş lütfen yeniden koyarmısın

    YanıtlaSil
  16. xda developers gapps linki bozuk nerden indiricez kardeş cm10.2

    YanıtlaSil
  17. phone was not found diyor . Olmuyorrrrr :(

    YanıtlaSil
  18. KARDEŞİM YAPINCA TELEFONUN HAFIZA 100MB DÜŞDÜ HİÇBİR EK PROGRAM YOK NE ZAMAN FLASH MODA ALSAM ANRDOİD RESMİ ÇIKIYOR TELEFON FORMAT YİYOR VE HAFIZASI AZALIYOR ŞUAN 100MB HELPP PLS :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Root erişiminiz varsa marketten çeşitli temizlik uygulamaları işinizi görecektir.

      Sil
  19. merhaba ben 4 yıldır filan lg l5 kullanıyorum hiç sorun yaşamadım ama bir aydır kendiliğinden kapanıp anında geri açılıyor acaba bataryam mı bozuldu yoksa telefonum mu nasıl anlayabilirim, bir süre daha idare etmem lazım ne yapabilirim yardımcı olabilir misiniz lütfen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgilerinizi hafıza kartına taşıyıp fabrika ayarlarına döndürdükten sonra devam ederse donanım kaynaklıdır.

      Sil
  20. evet devam ediyor maalesef, teşekkür ederim cevap verdiğiniz için.

    YanıtlaSil
  21. kardeşim bu cm10.1 deki rom. uygulamayı acınca status barı aşağı inmiyor

    YanıtlaSil