Manjaro Linux KDE 0.8.7 İzlenimlerim


Kullanmaktan oldukça memnun olduğum Arch Linux tabanlı Manjaro'nun Türkiye topluluğu tarafından KDE sürümü duyuruldu. Hemen göz atalım.

Ana dağıtım olan Xfce ve Openbox'ın aksine Linux kernel 3.10.9 ile gelen dağıtım KDE 4.11.0 ile en güncel KDE sürümü ile birlikte gelmiş. 32 ve 64 bitlik DVD kalıbını:


resmi bağlantısından indirebilirsiniz. Kalıp resmi sitede duyurulmasına karşın fark ettiyseniz ismi RC3 yani çıkmaya aday sürüm üç. Yuvarlanan dağıtım olduğu için kararlı haline ulaşınca güncelleme ile sorunsuz yükselecektir.

Sistem gereksinimleri için 1 GB RAM ve 2 GHz'lik bir işlemci diyebilirim ancak rahat bir kullanım için biraz daha RAM'e ihtiyacınız olacak.

Amarok temalı oturum açma ekranı:


KDE açılış ekranı:


Kalıbın canlı olarak açılması diğer sürümlere göre biraz daha uzun sürüyor. Ve masaüstü:


Grafiksel kurulum uygulaması Xfce ile tamamen aynı. 0.8.6'daki Lancelot menünün yerine klasik Kick-off menü tercih edilmiş. Sistemin sanal makinede biraz ağır çalıştığını fark ettim.

Yakuake isimli üstten açılır bir terminal öykünücüsü güzel bir hava katmış:


Duvar kağıdının biraz sağda olmasına anlam veremedim. Benim gibi simetri takıntısı olanlar hemen değiştirmek isteyecektir. KDE panel araçlarındaki siyah tonlar KDE'ye yakışmamış desem olmaz.

Xfce'deki Pamac yerine Octopi paket yöneticisi tercih edilmiş. Pencere dekorasyonları varsayılan tema ile geliyor:


Manjaro Türkiye topluluğundaki herkesi bu güzel yapılandırma için tebrik ediyorum. Manjaro hakkındaki pek çok detaya önceki Xfce yazımdan ulaşabilirsiniz.

En güncel KDE keyfine performanslı bir sistem ile ulaşmak istiyorsanız Manjaro KDE güzel bir seçim olacaktır.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder