Knoppix v7.4 Kurulum ve İncelemesi


USB'den çalışan dağıtım denildiğinde akla gelen ilk dağıtımlardan biri olan Knoppix, bir senelik bir aradan sonra güncellenmiş halde karşımızda.



Maalesef ki dağıtım sadece Almanca ve İngilizce olarak geliyor. Diğer diller sonradan kurulabilir.

Dağıtım 2000 yılında ilk defa USB'den çalışabilme yeniliğini getirmiş. Şu an CD ve DVD olarak iki farklı kalıp çıkarmakta. Bu kalıpları


adresinde bulabilirsiniz.

Knoppix 7.4 DVD'yi canlı olarak çalıştırınca karşıma LXDE ile çıktı.



Canlı açılıştaki ilk seçenek LXDE olsa da Knoppix'te ayrıca KDE ve GNOME3 masaüstü ortamları da kurulu olarak gelmekte. Sistem menüsündeki Knoppix'te Choose/Restart Knoppix Desktop seçeneğinden oturumu kapatıp açarak geçiş yapabilirsiniz.

Neredeyse eksizsiz bir set. Aklınıza gelebilecek bütün programların kurulu olduğu hazır bir canlı sisteme ihtiyacınız varsa hemen UNetbootin ile USB belleğinize atın.

Eğer bu sistemi sabit diskinize kurmak istiyorsanız pek yetenekli olmasa da yeterli olan kurulum aracını kullanabilirsiniz.



Ben GNOME ortamını seçtiğim zaman hata verip açılmadı ve diğer masaüstü ortamlarına da geçiş imkanım yoktu. Yani bir defa GNOME'u seçtikten sonra sistem tamamen kullanılamaz hale geldi.

GNOME ortamı sizde düzgün açıldı mı? Yorum olarak eklerseniz sevinirim.

3 yorum :

  1. Ben knoppix le canlı dvd oluşturdum ve bende GNOME hatasız bir şekilde çalıştı.

    YanıtlaSil
  2. boot kernel de kalıyo benımkı 7.1.1

    YanıtlaSil